niedziela, 29 października 2017

Ziemny bunkier wg TTT

Mój ulubiony modelarski kanalarz Youtubowy czyli The Terrain Tutor jakiś czas temu wrzucił filmik o ziemnym bunkrze. Szykuję umocnienia na Pacyfik i Mandżurię, więc było jak znalazł. Pierwszy raz w życiu zrobiłem coś totalnie "na małpę" wszystko (no dobra nie wszystko ale było tak blisko jak tylko mogłem) krok po kroku, tak jak autor kazał i z grubsza coś tam nawet wyszło.
Podkład zrobiłem z 2mm PCV bo nie miałem grubszego. Trochę się bałem, że go wikol ściągnie ale belkowanie z łodyżek usztywniło całość. Patent z dwustronną taśmą klejącą sprawdził się wyśmienicie. Używałem wąskiej taśmy na gąbkowym podkładzie a nie szerokiej tak jak pokazywał Mel, choć szeroką też miałem. Wąska jest wygodniejsza do użycia, prościej się tnie a trzyma równie mocno. Nie dołożyłem chrobotka, bo renifery mi go zeżarły, nie podejrzewam nikogo innego, no chyba że to koty...
Nie mam dachu, na razie, ale dorobię dwa, jeden pacyficzny a drugi na Mandżurię (taki przynajmniej mam plan). Nie użyłem piasku jako posypki, bo go nie znoszę, zamiast niego posypki herbaciano-kawowej. Nie miałem floka w dużych ilościach, musiałem go zastąpić trawką elektrostatyczną mieszaną z flokiem, gąbką i drobniutkim korkiem. Tufty od Serby "Wczesna wiosna" i "Wczesne lato" bardzo dobrze tu się wpasowały. Belki jeszcze będę wyciągał ale to po tym jak przyjdzie dach. Fotki na koniec

5 komentarzy:

  1. Fajna i klimatyczna konstrukcja. Brawo!

    OdpowiedzUsuń
  2. Żadna w tym moja zasługa, to Melowi należą się brawa.
    Jedna uwaga, zanim cokolwiek zacznie się robić wg jego sugestii należy filmik obejrzeć, zebrać materiały by nie było zaskoczenia, i potem spokojnie robić krok po kroku. Czasem gada tak, że trzeba po parę razy przewijać by skumać. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo Ci się ten bunkier udał. Wyśmienicie wyszła poprzerastana długo-krótka trawa. Zrób dach w końcu i zagrajmy tę Gwineę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogarniam teraz bagna. Dachy będą jak złapię chwilkę wolnego.

      Usuń